søndag 14. februar 2010

Alle hjerters dag

I dag skal både mor og alle hjerter feires. I tillegg er det fastelavn, så noe sier meg at man i dag kan spise både boller og kake og alt annet godt man har lyst på uten spor av dårlig samvittighet.
Jeg var ute og spiste vennelunsj igår. Det er så hyggelig å ta seg tid til slikt i en travel hverdag, og gode venner er virkelig gull verdt! Vi spiste lunsj hos Pascal på St.Hanshaugen og det er alltid en fulltreffer. Utrolig god mat og en overflod av fantastiske baker- og konditorvarer. Kakedisken var full av nydelige Valentin- og morsdagskaker i går, og jeg bestemte meg for å ta med en kake hjem til de to jeg deler hus og hjem med, for å vise dem hvor glad jeg er i dem.   Men det er ikke lett å velge en kake blant alle de fristende skjønnhetene hos Pascal. Hjekpe meg, det er så mye godt! Jeg vurderte både elle, melle deg fortelle... og stein, saks, papir, men klarte tilslutt å bestemme meg for  pasjonsmousse med bringebær .
Kaken var helt fantastisk god! Nydelig florlett mousse med smak av pasjonsfrukt og nydelige bringebær. Og så vakker!Det nydelige hjertet på toppen er laget av hvit sjokolade. Inne i hjertet ligger verdens aller, aller beste mokkabønner.

4 kommentarer:

Huset på Planen sa...

Nam! Den ser veldig god ut, dessuten vet jeg at den er god! Heldige du som fikk venninnelunsje. Er litt misunnelig på den. ;-)

Sulvis sa...

NAM! Neste år må du kanskje invitere meg på valentinkake!

Anne-Lill sa...

Hadde jeg hatt et konditori i nærheten nå, så hadde dietten min sprukket med glans. Den kaka så bare helt herlig ut. *sikler*

Kaoskontroll sa...

Tusen takk for varme ord! Det er vondt å høre at du har lignende erfaringer og jeg vil sette pris på at du sender meg en mail. Men nå får du stelle godt med deg selv, for tannpine er noe av det verste som finnes!

God bedring! Klem