søndag 4. april 2010

Vel overstått!

God påske! Eller vel overstått. Det er jo nesten over nå - bare en deilig bonusfridag igjen. Vi har vært på fjellet, stått på ski og kost oss, selv om været har vært nitirist. Å kjøre på ski i styrtregn er ganske vått. Ellers er jo bloggen min sørgelig forsømt, men det må vist bare være slik denne våren. Mye å gjøre og ikke minst mye å tenke på i jobben min. Men det går bra, og til min store glede og store skrekk har jeg fått antatt et paper til en stor internasjonal konferanse i slutten av juni. Hjelpes og trøstes og bæres som familiens yngste pleier å si.
Dagens bilder er av noen bønnekort jeg kjøpte på eBay. Jeg la inn bud på en bunke nydelig gamle kort for den nette sum av 1 britisk pund, og var den eneste som var interessert, og fikk derfor tilslaget for utropsprisen - pluss like mye  i frakt. Da jeg åpnet konvolutten, lå det 24 gamle kort i den. Kortene var bønnekort som tydeligvis var brukt som gratulasjonskort til fødselsdager, jul og påske, det første var datert 1927, det siste i 1956 - og de alle var enten til eller fra en dame ved navn Pauline. Klikk på det øverste bildet, så ser dere noen av påskekortene i detalj. Noen av dem er helt nydelige, og skriften bakpå gjør dem ekstra spesielle, synes jeg.  Bildene er fra sommerhuskjøkkenet. Nå som det endelig er blitt vår, lengter jeg virkelig nedover. Og om to uker skal vi ned for å åpne. Jeg gleder meg vilt!

4 kommentarer:

Silje sa...

wow! Så nydelige kort! Hadde aldri kommet på ideen med å se etter noe sånn på eBay! Smart, smart! :)

Skjønner at du lengter til sommerhuset. Det var jo helt nydelig der! :)

Vel overstått, ja! Kos deg med siste dagen i morgen! :)

9na sa...

God påske på etterskudd! Og gratulerer med paperet! Er det foredrag eller poster du har fått antatt?

Ulla sa...

Så flotte kort da! Også så spennende når de har en historie i tillegg :)

Ha en flott dag :)

Martilie sa...

Er så deilig når man har gjort et riktig scoop!

Lykke til med åpning av sommerhuset, ser superkoselig ut :)

Fin tid vi går i møte :)