onsdag 17. mars 2010

Drømmen om et sommerhus del 7


Drømmen om et sommerhus var selvsagt ikke bare drømmen om selve huset. Det var så utrolig mye mer. Det var drømmen om late, lange sommerdager, drømmen om å gjøre ingenting sammen med dem man er glad i i dagevis, og drømmen om å ha et sted å høre til, drømmen om å ha et sted å ha hyggelige minner fra og drømmen om et sted å lengte til.

Vi er en moderne nyfamilie, og kjæresten og jeg har både mine, dine og vårt barn, vi. Da vi traff hverandre hadde vi levd mye liv hver for oss ganske lenge og vi
var begge opptatt av å skape noen rammer rundt det nye livet sammen - både for oss selv og særlig de to yngste barna. De to eldste hadde nemlig vokst fra ferier sammen med mammaer og pappaer lenge før vi kjøpte sommerhuset.
Det vi lette etter var minst like mye en idé som et konkret sted. Vi ønsket oss et sted som hvor vi kunne være sammen, og et sted de  yngste barna kunne få noen fine barndomsminner fra. Og det mener vi definitvt at vi har fått.

I drømmen om et sommerhus del 2 kan dere se hvordan trappegangen som også fungerer som bad, og peisen vår så ut før jeg gikk løs på både vegger og mur med maling. På disse bildene kan dere så hvordan det ble etterpå.  Gulvet her skal forresten males engang. Men vi tror vi skal vente til vi realiserer påbyggingsplanene våre før vi gjør akkurat det.

3 kommentarer:

Landcharm sa...

Deilig med et sted som skal benyttes kun til rekreasjon og avkobling (ja, når det er ferdig da...)

Kaoskontroll sa...

Huff da, ikke noe kjekt med omgangssyke... og jeg er litt i tvil om den slankende effekten av det. ;)

Bare hyggelig om du henger deg på, og du trenger ikke offentliggjøre noe magebilde! :) Tenkte mer vi kan sette oss mål og gi hverandre oppbacking på veien mot målene vi setter. :) Jeg trenger iallefall den oppbakingen jeg kan få, for dette har jeg egentlig ikke selvdisiplin til, men SKAL likevel klare! ;)

Klem

Pink Moon sa...

Heisan!for et spennede prosjekt dere har på gang med sommerhuset!Vi har også et hus i familien der pappa har vokst opp ,som fungerte som sommerhus da vi ungene var små.Nå har vi ungene endelig bestemmt oss for å pusse det opp.
Da jeg leste bloggen din ble jeg innspirert til å finne ut mer om huset.Huset er ca 100 år og deler av det er enda gammlere med tømmervegger under tapeten.Ser fram til å følge med på deres prosjekt og bli innspirert:D
Klem kjersti