søndag 10. januar 2010

Lysfat


Det er fortsatt fryktelig kaldt her vi bor. Gradestokken viste -23 i dag morges kl. 8, og det er kaldt. Vi fyrer både i ovn og i peisen, og i tillegg brenner vi selvsagt en hel masse levende lys. Dagens bilde er av et av lysfatene jeg har i stuen. Jeg arvet fatet etter en gammel tante i høst. På fatet har jeg en madonnastatuett og liten vase i fattigmannsølv, en krystalengel som også kommer fra gamletantes hus, en liten tekanne i sølv som jeg kjøpte i en antikvitetsbutikk i Silkeborg i Danmark som den nette sum av kr. 50,- i fjor sommer, to krystallysestaker og to lysestaker til juletrelys som jeg fant innerst i skapet til gamletante.

Ha en fin søndag!

2 kommentarer:

9na sa...

Hei Helene! Gratulerer med blogg! Fint du la igjen kommentar på bloggen min så jeg fant deg. Nå har jeg lest alle innleggene dine og kost meg med vakre bilder av vakre ting. Dette kan du, H, det er helt sikkert. Jeg gleder meg til å følge bloggen din videre. :)

Ravheksen sa...

Hvor er din opstilling fin. Du inspirerede mig. Jeg har en fin gammel sølvbakke og forskellige andre sølvting. Jeg vil lave en opstilling og tage billeder til min blog, så kan du se, hvad jeg fik ud af dit indlæg. God mandag til dig:-)