søndag 17. januar 2010

Blogging og havesyke

Den siste uken har bloggingen tatt av for alvor for meg. Jeg begynner å forstå ørlite grann mer av hvordan denne bloggingen foregår. Jeg har brukt tid på å lese andres blogger, og jeg er skikkelig imponert over alle de flotte bloggene og flotte hjemmene som finnes der ute. Dessuten har jeg fått mange hyggelige kommentarer i min egen blogg, og vil benytte anledningen til å takke alle for det - det er veldig hyggelig med besøk, og veldig hyggelig når dere legger igjen kommentarer! Takk!

Og så har jeg har lært om give-aways! Det er skikkelig spennende  med alle de fine tingene folk gir bort - jeg må beskjemmmet melde at når det gjelder fine ting lider jeg av kronisk havesyke.
Livs rom har en give-away i disse dager - og hva premien er, en overraskelse attpåtil. Ekstra spennende!
New England Style har også spennede give away.
Dette var et fenomen jeg ikke ante noe om når jeg begynte å blogge, men det er jo et skikkelig morsomt konsept. Bloggene som gir bort noe får flere følgere og lesere, og vi som melder oss kan jo være så heldige at det faktisk dukker opp en overraskelse i posten.

Helenes Hus planlegger mat- og sommerhusinnlegg denne uken. Ulempene med å skrive om sommerhuset i januar, er at jeg kjenner på at jeg virkelig lengter etter sommer og det lille huset vårt ved fjorden. Også håper jeg virkelig at musene ikke har gått helt amok der i vinter.
Ha en fin søndag! :)

Dagens bilde er av New Dawn-rosen som pryder østveggen på sommehuset.

2 kommentarer:

Liv sa...

Hei hei, for et flott innlegg! Jeg ble bitt av hagebasillen for første gang i fjor (kjøpte hus for litt over et år siden), og lengter meg syk allerede til jeg kan begynne å dille der igjen :-) Bildet ditt av New Dawn-rosen er som tatt fra min egen husvegg, for vi har også en enorm busk av denne. Så vakker at man blir stående å bare beundre.

Så kjempeheldige dere er som har sommerhus ved fjorden. Jeg gleder meg til å lese om det i innleggene dine fremover:-)

Og bloggbasillen har virkelig bitt meg hardt ja, man får helt dilla. Det er så hyggelig med respons på det man skriver, og så gøy å oppdage alle de utrolig flotte bloggene der ute. Det beste er at bak disse flotte bloggene, er det så mange koselige mennesker! Så jeg koser meg så masse med blogging, at jeg angrer bare på at jeg ikke startet før :-)

Så kjempemorsomt at du ble med på min Give Away, og velkommen til meg som følger også :-)
Jeg krysser fingrene for deg!

Ha en strålende søndag!

Kaoskontroll sa...

Heldigvis var det ikke så vanskelig å tørke opp. Det luktet litt slik whitesprit aktig, så jeg fryktet en stund at det ville ødelegge både gulv og nymalte møbler, men det gikk fint. :)

Jeg har gjort to ting, men vet ikke om det har fikset noe eller om det fikset seg selv... slik en annen blogger har fortalt meg; At disse problemene går på rundgang.
Uansett, det jeg gjorde var å skifte klokken på bloggen min til Oslo- tid (jeg lå inne med en utenlandsk) og så renset jeg min pc for spyware og cookies. Programmet fant og fjernet bare en eneste inntrenger, en trade dubler, men jeg vet ikke hva slike gjør jeg, om DET var problemet. Håper bare at problemet er over for denne gang! ;)

Give aways er spennende ja! Jeg har hatt en, men jeg gjorde det slik at man ikke fikk ekstra lodd for å legge seg til som følger. Jeg forstår faktisk ikke helt det at folk vil ha følgere som ikke følger fordi de liker bloggen, men for å få et lodd. Følgere får man litt etter litt uansett, og jeg synes det er kjekt at de som følger min blogg har gjort det fordi de liker det de leser og ser hos meg, og ikke noe annet. :)

Ønsker deg en kjempefin søndag!